Yhteydenoton jälkeen asiantuntijamme tekee aurinkosähkökartoituksen perustuen asiakkaan tarpeeseen. Kartoitus sisältää sähkön kulutuksen määrän, kulutusprofiilin ja aurinkovoimalan asentamiseen sopivan alueen selvityksen.

01

KARTOITUS

Kartoituksen jälkeen annamme konkreettisen tarjouksen. Voimme tarjota joko pitkäaikaista sähkönosto-sopimusta (PPA-malli) tai aurinkosähköjärjestelmän toimitusta (EPC-malli), tai molempia.

02

TARJOUS

Asiakkaan kanssa tehdään aurinkosähkösopimus PPA-mallilla ja/tai EPC-mallilla.

03

SOPIMUS

Solarigo nimeää projektipäällikön, joka yhdessä suunnittelutiimin kanssa työstää lopullisen suunnitelman aurinkovoimalasta aikatauluineen asiakkaan tarpeiden mukaisesti.

04

VOIMALASUUNNITTELU

PPA-mallissa Solarigo hakee Business Finlandin 20 % energiatukihakemuksen. EPC-mallissa Solarigo avustaa asiakasta hakemaan Business Finlandin 20 % energiatukihakemuksen.

05

TUKIHAKEMUS

Solarigo hakee kaikki aurinkosähkövoimalan rakentamiseen tarvittavat luvat, kuten rakennusluvat.

06

LUPIEN HAKEMINEN

Suunnittelemme yhteistyössä kanssanne tulevan työmaan ja työmaalogistiikan niin, että voimala saadaan asennettua aikataulussa ja aiheuttamatta ylimääräistä vaivaa tai vahinkoa kiinteistönne alueella.

07

TYÖMAASUUNNITTELU

Solarigo tarkistaa katon kunnon, jos tehdään kattoasennus. Tavarat nostetaan katolle tai tuodaan tulevan voimalan läheisyyteen. Asennus ja sähkötyöt toteutetaan suunnitelmien ja mittakuvien mukaisesti.

08

ASENNUS

Solarigo siivoaa työmaan, vie roskat ja jätteet pois työmaalta ja kierrättää kierrätyskelpoisen materiaalin.

09

SIIVOAMINEN

Ennen käyttöönottoa Solarigo tilaa kolmannen osapuolen varmennetarkastuksen, merkitsee turvallisuusohjeet ja tekee pelastuslaitokselle pelastuskortin. Solarigo perehdyttää uuden järjestelmän käyttäjille ja kiinteistönomistajille.

10

KÄYTTÖÖNOTTO

Solarigo vastaa käyttö- ja kunnossapidosta, vuositarkastuksista ja etävalvonnasta. Woimala-ratkaisussa (PPA-malli) Solarigo laskuttaa kuukausittain sähköstä normaalin sähkölaskun tapaan.

11

HUOLTAMINEN

Pidämme yhteyttä asiakkaisiimme säännöllisesti ja huolehdimme asiakkaidemme tyytyväisyydestä sekä ratkaisemme yhdessä mahdollisesti eteentulevia pulmia.

12

YHTEYDENPITO

AURINKOVOIMALAN RAKENTAMISEN PROSESSI